Dziś premier Donald Tusk ogłosił datę jesiennych wyborów samorządowych. Oficjalnie kampania wyborcza rozpocznie się 27. sierpnia.
Prezes Rady Ministrów poinformował, że Polacy lokalne władze wybierać będą 16 listopada.
Sztaby wyborcze mają obowiązek rejestracji do 7 września, natomiast do 6 października mogą zgłaszać kandydatów na radnych.
Termin zgłaszania kandydatów na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast upływa 17 października, w tym czasie przedstawiona zostanie również informacja o lokalach wyborczych.
Od 15 listopada trwa cisza wyborcza. 16 listopada odbędą się wybory, głosować będzie można w godzinach od 7.00 do 21.00.
30 listopada odbędzie się druga tura wyborów na wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.
Informacje ważne dla wyborców:
- Do 17 października osoby niepełnosprawne mogą złożyć wniosek o głosowanie w odpowiednio przystosowanym lokalu, z nakładką na kartę w alfabecie Braille`a.
- Do 6 listopada osoby starsze lub niepełnosprawne mogą złożyć wniosek o możliwość głosowania przez pełnomocnika.
- Do 8 listopada wyborca może sprawdzić w urzędzie gminy czy jest uwzględniony w spisie.
- Do 13 listopada można dopisać się do spisu wyborców za granicą.
—
Opr. Daria Skowronek, fot. premier.gov.pl
{fcomment}