Carlsberg, główny sponsor Przystanku Woodstock, zainicjował szereg aktywności, dzięki którym tegoroczna edycja festiwalu ma być wyjątkowa.
Przystanek Woodstock do tej pory znany był jako święto muzyki i miejsce, w którym spotykają się młodzi, aktywni i ciekawi świata ludzie. Dzięki Carlsberg, oficjalnemu sponsorowi UEFA EURO 2012, tegoroczny festiwal zyska także sportowe oblicze.
Uczestnicy imprezy będą mogli poznać markę przez liczne atrakcje przygotowane specjalnie dla nich.
Na terenie wioski festiwalowej powstanie strefa EURO. Złożą się na nią: boisko piłkarskie, namiot futbolowej historii Carlsberg, namiot ze stołami do piłkarzyków, mini FanCamp oraz Eko Punkt.
„Z Carlsbergiem połączyła nas idea fair play, którą wspólnie realizujemy nie tylko na Przystanku Woodstock, ale także poza nim. Jest nam również niezmiernie miło, że Carlsberg w takim stopniu angażuje się w rozwój festiwalowej infrastruktury i zorganizowanie atrakcji dla tych wszystkich wspaniałych ludzi, którzy przyjeżdżają na Przystanek Woodstock” – mówi Jurek Owsiak.
Boisko piłkarskie stanie się jedną z głównych atrakcji festiwalu. Zostaną na nim rozegrane Woodstockowe Mistrzostwa Europy. W turnieju udział weźmie 16 drużyn narodowych wyłonionych w głosowaniu internetowym na stronie www.carlsberg.pl/woodstock. Chętni do udziału w rozgrywkach będą mogli zgłaszać się 3 sierpnia do wolontariuszy Stowarzyszenia Nigdy Więcej w punkcie informacyjnym bezpośrednio na terenie imprezy.
Turniej będzie trwać od 4 do 6 sierpnia. Pierwszego i drugiego dnia odbędą się rozgrywki grupowe oraz ćwierćfinały. Półfinały, mecz o 3. miejsce oraz finał rozegrane zostaną ostatniego dnia festiwalu. Spotkanie finałowe rozpocznie się o godzinie 13.
Sędziami turnieju będą przedstawiciele Stowarzyszenia Nigdy Więcej, które od wielu lat angażuje się w promowanie postaw tolerancji i równości. Gra odbywać się będzie według nowych reguł – za zachowania fair play na boisku zawodnicy otrzymają Zieloną Kartkę. W ten sposób Carlsberg promuje ideę, która leży u podstaw jego działalności. Gracz z największą liczbą zielonych kartoników otrzyma tytuł Zawodnika Fair Play. Dodatkowo przyznane zostaną tytuły Króla Strzelców oraz Króla Strzelców Finału.
Wszyscy trzej zwycięzcy otrzymają bilety na UEFA EURO 2012.
Boisko piłkarskie dostępne będzie nie tylko dla graczy Woodstockowych Mistrzostw Europy. Codziennie po zakończeniu rozgrywek zgłoszone wcześniej drużyny będą mogły rozegrać spotkanie towarzyskie. A wszyscy pozostali uczestnicy będą mogli pograć na przygotowanych dla nich stołach do piłkarzyków.
Zaangażowanie Carlsberg w promowanie futbolu w czasie festiwalu wynika z wieloletniej tradycji marki, która od 1988 roku jest oficjalnym sponsorem UEFA EURO.
Historię działalności Carlsberg w tym obszarze woodstokowicze będą mieli okazję zgłębić w dedykowanym namiocie sferycznym. Znajdą się z nim prezentacje multimedialne, plakaty oraz inne atrakcje. Dodatkowo dzięki staraniom Carlsberg festiwalowicze będą mieli niepowtarzalną okazję obejrzeć Puchar UEFA EURO, który w przyszłym roku zostanie wręczony zwycięskiej drużynie. Będzie dostępny dla widzów w piątek 5 sierpnia od 12:30 do 20:30 w strefie EURO.
Promowana na Przystanku Woodstock zasada fair play jest obecna nie tylko w piłce nożnej. W czasie imprezy wolontariusze Carlsberg będą przekonywać, aby być fair także wobec środowiska. W specjalnej eko-sferze odbędą się warsztaty promujące sztukę szkła z odzysku. Uczestnicy będą mieli okazję spróbować swoich sił w eko-designie.
Przeprowadzona zostanie akcja „Daj śmieciom kosza” zakończona konkursem, w której nagrodami będą eko-gadżety oraz bilety na UEFA EURO 2012. Celem prowadzonych działań będzie promowanie odpowiedzialnej i świadomej postawy wobec środowiska poprzez zwiększenie wrażliwości na zagadnienia recyklingu i utrzymywania czystości terenów zielonych. Tego typu działania od wielu lat stanowią stały element polityki proekologicznej marki.
Na czas Przystanku Woodstock Carlsberg wprowadził specjalną limitowaną puszkę 0,5l. Zdobią ją charakterystyczne motywy Carlsberg połączone ze stylistyką typową dla festiwalu.
„Celem Carlsberg jako głównego sponsora Przystanku Woodstock jest przyczynianie się do podnoszenia jego prestiżu oraz zapewnienie uczestnikom co roku licznych atrakcji. Aby zrealizować te założenia umowa sponsorska została podpisana na trzy lata.” – podsumowuje Maciej Szalaty Senior Brand Manager Carlsberg.
Źródło: Carlsberg, koresp. własna, red. Lubuskie Miasta, Gazeta Świebodzińska, Portal Wielkopolski