Ważnym dla rozwoju przedsiębiorczości społecznej jest zrozumienie zasad, którymi rządzi rynek. Coraz częściej konsumenci deklarują chęć korzystania z produktów i usług oferowanych przez podmioty ekonomii społecznej. Żeby wykorzystać pojawiające się szanse przedsiębiorstwa społeczne powinny przedstawić wysokiej jakości ofertę.
Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych organizuje Konkurs, który wyłoni firmy najlepiej przygotowane do konkurencji na wolnym rynku, ale jednocześnie wypracowujące przy tym zysk społeczny.
{googleAds}
<div align=’center’><script type=”text/javascript”><!–
google_ad_client = „ca-pub-8536754123093431”;
/* Dla Gazety Świebodzińskiej */
google_ad_slot = „3004630278”;
google_ad_width = 336;
google_ad_height = 280;
//–>
</script>
<script type=”text/javascript”
src=”http://pagead2.googlesyndication.com/pagead/show_ads.js”>
</script>
</div>
{/googleAds}
Celem Konkursu jest wsparcie najbardziej przedsiębiorczych podmiotów ekonomii społecznej poprzez promocję:
– produktów i usług wysokiej jakości
– konkurencyjnych rozwiązań marketingowych
– innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych
– umiejętnego działania biznesowego dla realizacji celów społecznych
Uczestnicy
• stowarzyszenia i fundacje prowadzące działalność gospodarczą, zakłady aktywności zawodowej, centra integracji społecznej
• spółdzielnie pracy, spółdzielnie inwalidów
• spółdzielnie socjalne, spółdzielnie osób prawnych
• spółki kapitałowe (akcyjne i z o.o.), które w umowach założycielskich wprowadziły zapisy o prowadzeniu działalności w celach społecznych oraz o przeznaczeniu zysków na cele społeczne.
Kategorie
Kategoria I: Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku
– zgłosić się mogą przedsiębiorstwa, których obrót z działalności gospodarczej w 2010 roku wyniósł minimum 100 000 zł.
Kategoria II: Pomysł na Rozwój
– zgłosić się mogą przedsiębiorstwa, których obrót z działalności gospodarczej w 2010 roku wyniósł maksimum 100 000 zł.
Nagrody
Finansowe:
Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku – jedna nagroda główna w wysokości 50 000 zł ufundowana przez Fundację Crédit Coopératif
Pomysł na Rozwój – trzy nagrody: jedna w wysokości 20 000 zł i trzy w wysokości 10 000 zł ufundowane przez Fundację BGŻ
Doradcze:
10 przedsiębiorstw społecznych, które przejdą do finału Konkursu otrzyma nagrodę w formie doradztwa biznesowego.
Nagroda ufundowana przez PwC
Nagroda Publiczności:
Spośród przedsiębiorstw społecznych, które przejdą do finału Konkursu Internauci wybiorą „Przedsiębiorstwo Społeczne Publiczności”.
Zespół Ekspertów
Zespół Ekspertów to ośmioosobowe grono specjalistów, którzy dokonują ścisłej oceny zgłoszonych przedsięwzięć biorąc pod uwagę kryteria społeczne i ekonomiczne w obszarze ekonomii społecznej. Radę Konkursu tworzą autorytety w obszarze ekonomii i działań społecznych.
Kryteria oceny
Zespół Ekspertów i Rada Konkursu przy wyborze laureatów będą oceniać przede wszystkim:
• Efektywność zarządzania
• Pomysł na produkt lub usługę
• Pomysł na promocję
• Innowacyjność działania
• Skuteczność w rozwiązywaniu problemów społecznych przy użyciu instrumentów Ekonomicznych
Harmonogram konkursu
22 marca – 04 maja – składanie aplikacji do Konkursu
5 maja – 31 – sierpnia prace Zespołu Ekspertów
31 sierpnia – ustalenie listy rekomendacji dla Rady Konkursu, ogłoszenie listy finalistów
30 września – spotkanie Rady Konkursu, wybór laureatów, przygotowanie rankingu internetowego
18 listopada – uroczyste zakończenie Konkursu
W Radzie Konkursu, wybierającej laureatów zasiadają: Henryk Wujec (przewodniczący), Henryka Bochniarz (PKPP Lewiatan), Edwin Bendyk (tygodnik Polityka), Karol Sachs (Crédit Coopératif), Włodzimierz Grudziński (Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych), Piotr Frączak (Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych) oraz Olga Grygier (PricewaterhouseCoopers).
Partnerem Strategicznym Konkursu jest francuski bank etyczny Crédit Coopératif, Partnerem Organizacyjnym – Fundacja BGŻ. Patronem Merytorycznym Konkursu jest Stała Konferencja Ekonomii Społecznej.
Więcej szczegółów na temat konkursu uzyskać można na stronie internetowej www.konkurs-es.pl