W ramach reaktywacji siatki połączeń, FlixBus uruchomi swoje linie oraz wprowadzi kolejne kierunki. Wśród wznowionych połączeń znajdą się przede wszystkim trasy krajowe. Ze Świebodzina, pasażerowie będą mogli pojechać do Szczecina, Wrocławia, Krakowa, Katowic i Zakopanego.
W ramach kolejnego etapu, uruchomionych zostanie czternaście nowych tras. Tym samym oferta polskiego oddziału FlixBusa będzie liczyła już 57 miast w kraju, 21 w Niemczech i jedno w Holandii.
– Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zniesienie limitu 50 proc dopuszczonych do przewozu pasażerów otworzyło nam drogę do uruchomienia kolejnych połączeń. Wśród wznowionych linii znajdują się ciekawe kierunki wakacyjne nad morzem i w górach, takie jak Mrzeżyno i Kołobrzeg, Karpacz i Zakopane, a specjalnie na długi weekend czerwcowy nasze autobusy pojadą także w Bieszczady. Co więcej, przywróciliśmy operacje na korytarzu północ-południe, tym samym włączając do siatki Trójmiasto, na które pasażerowie mocno czekali – zaznacza Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce i na Ukrainie.
Łącznie, od 11 czerwca FlixBus Polska będzie operował na dwudziestu regularnych liniach obsługiwanych przez czternastu partnerów autobusowych firmy.
– To dla nas niezwykle ważne, by systematycznie nie tylko uruchamiać nowe połączenia i możliwości podróży dla naszych pasażerów, ale także wskrzeszać operacje kolejnych lokalnych przewoźników. Dołożymy wszelkich starań, aby w nadchodzących tygodniach na drogi powrócili pozostali – podkreśla Michał Leman.
Wraz ze wznowieniem procesu uruchamiania połączeń, FlixBus rozszerzył standardy i wymogi bezpieczeństwa w celu zapewnienia maksymalnej ochrony pasażerów, kierowców i pracowników FlixBusa przed potencjalnym ryzykiem.
Zgodnie z wytycznymi i zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia, Komisji Europejskiej oraz krajowych organów państwowych, opracowano szereg procedur, które będą ściśle przestrzegane od momentu wznowienia połączeń. Dotyczą one m.in. profesjonalnej dezynfekcji pojazdów po każdym kursie, obowiązku zakrywania nosa i ust na pokładzie przez pasażerów i kierowców, czy zmian w odprawie polegających m.in. na wyłącznie cyfrowej kontroli biletów, bezdotykowej inspekcji dokumentów uprawniających do podróży, czy obowiązkowej dezynfekcji rąk przez pasażerów przy wejściu do pojazdu.