Biełaz – białoruski producent ciężkich pojazdów specjalnego przeznaczenia, wybrał system SECO/WARWICK do obróbki cieplnej metali. Jest nim agregat rolkowy do hartowania w prasie wielkogabarytowych pierścieni łożysk wykorzystywanych do produkcji samochodów ciężarowych.
Olbrzymie wywrotki, wykorzystywane do przewozu ładunków w kopalniach odkrywkowych to główny filar produkcji firmy „Biełaz”, wśród niej wyróżnia się kultowy model 75710 – największy samochód ciężarowy na świecie o ładowności do 450 ton.
– „Biełaz” będąc producentem najpotężniejszych pojazdów na świecie, pracujących w najtrudniejszych warunkach terenowych, musi gwarantować niezawodność i długowieczność maszyn. Zatem wysokiej klasy materiały i podzespoły wykorzystywane w produkcji pojazdów to przede wszystkim jakość. Jesteśmy zadowoleni, że znaleźliśmy rozwiązanie i partnera spełniającego nasze specyficzne i wysokie wymagania dotyczące jakości produktów i tym samym materiałów wykorzystywanych w przemyśle motoryzacyjnym. Zakup technologii od tak doświadczonego partnera jakim jest SECO/WARWICK to krok ku realizacji tych wymagań – zaznaczają przedstawiciele firmy „Biełaz”.
SECO/WARWICK dostarczy dla kontrahenta urządzenia do obróbki cieplnej pierścieni łożysk na bazie pieców z trzonem rolkowym. Całość technologii dostarczona będzie do końca bieżącego roku.
Współpracę z numerem jeden producentów wysokotonażowych wywrotek, SECO/WARWICK nawiązał już kilka lat temu oddając do użytku agregat przepychowy do ulepszania cieplnego odkuwek. Wozidła marki „Biełaz”, bo tak nazywany jest ten rodzaj wywrotek produkcji „Biełaz” wykorzystywane są do przewozu ładunku w warunkach pracy w wielkich dołach w kopalniach odkrywkowych, gdzie temperatura może wynieść od minus 50 do plus 50 st. Celsjusza. W konsekwencji każdy element, z którego składa się pojazd musi być materiałem o doskonałych parametrach technicznych.
– SECO/WARWICK jest pionierem nowoczesnych technologii do obróbki cieplnej metali. Innowacyjna konstrukcja kompleksu technologicznego S/W do hartowania wielkogabarytowych pierścieni łożyskowych, w którą zostanie wyposażony „Biełaz”, pozwoli uzyskać najwyższe parametry wytrzymałościowe, strukturalne i geometryczne obrabianych detali oraz zapewni powtarzalność tych rezultatów – wyjaśnia Jarosław Talerzak, wiceprezes Segmentu Thermal w SECO/WARWICK.
Białoruska fabryka samochodowa „Biełaz” powstała w 1948 roku. Od 1960 roku były tu konstruowane i produkowane wywrotki do odkrywania i wydobywania minerałów metodą odkrywkową. W całej historii przedsiębiorstwa wypuszczono ponad 500 różnych modyfikacji wywrotek odkrywkowych i maszyn o przeznaczeniu specjalistycznym, zmontowano 146 tysięcy jednostek maszyn, które dostarczono do 72 krajów świata. Dzisiaj tylko linia produktowa wywrotek odkrywkowych o nośności od 30 do 450 ton liczy 13 serii, w skład których wchodzi prawie 50 modeli wywrotek w najróżniejszych wariantach wykonania. Każdego roku OJSC „Biełaz” aktualizuje jedną trzecią gamy swojej linii produktowej poprzez udoskonalanie systemów i podzespołów wypuszczanych seryjnie pojazdów i tworzenie maszyn nowej generacji.
—
Korespondencja, inf. prasowa SECO/WARWICK